Friday, February 26, 2016

ESC BUDAK TOMATO


Jumaat

26/02/2016
12.12pm


kerja keras nak buka blog lame, tp sia-sia..... seingat aku, byk yg tersimpan rapi dalam draft, yg menjadi tatapan mata dan hati sendiri.... buah fikir yg tidak di publish, dgn sebab musabab yg berbeza... mungkin...!

rase nak kembali mengembara dalam hutan sendiri (kerana kata beliau, hati perempuan selamanya hutan), masih byk yg perlu diteroka....... haha... sampaikan aku sendiri tarik nafas nak taip bnda tu...sbb... mmg benar, sukar nak faham biarpun hanya hati dan diri sendiri (dan sememangnya benar, hanya pemilik hati ini akan memahami sedalam-dalamnya, ya Rabbi, wahai tuhanku).

my jotter book di tenung... teringat soalan2 dr mereka, kenapa pilih nak ade diari... 

sbb dulu, itu kehidupan aku.... secebis kertas, sehelai daun di kumpul menjadi buku kehidupan aku..... itu dulu... plus minus four or five years ago...... tika aku tidak tahu bersuara, tika aku tidak lantang menyuarakan... memendamkan ape yg sepatutnye diluahkan.... tapi hakikat, tak semua perlu diluahkan... 

sbb lain, aku jenis pelupa... aku lupe ape aku pakai, ape aku buat, ape aku ckp, ape org ckp.... dlm erti kate lain, aku lupe hampir kesemuanya... kadangkala, sengaja 'melupakan', sengaja tinggalkan ia dalam kotak bawah tanah... sengaja... tapi, tika itu aku mungkin lupe utk ambik pengajaran, hingga silap itu berulang, persis di ulang tayang.... 

makin berkobar nak mulakan 'kehidupan' lame, tp tak semudah yg dijangka.... sepertimana sukar memulakan kehidupan hari ini.... tp tiada yg mustahil bukan.....

ESC-BUDAK TOMATO

lame x lame, tp yg nyata bukan sehari dua mencari, akhirnye bersua....subang parade our first date, dan pertemuan yg di idamkan, pertemuan semulajadi gitu...

honestly, aku enjoy mengembara dalam kehidupan beliau... imaginasi, buah fikir beliau.... rase terluah ape yg terpendam, rase berperang dlm jiwa dan minda sendiri.... mcm zarah berlaga sesame sendiri gitu... ( hurmmmm,... boleh diterima ke ni... logik ke..? haha.... hentam saja lah labu).













"Sebenarnya rasa kosong yang kita rasa itu bukan rasa kosong.
tapi rasa terbeban dengan dosa. 
Sebab tu setiap rasa kosong tu tak menenangkan."

first time bace ayat tu, juz terfikir ade benarnya, tapi bile aku baca berulang kali ( pada situasi yg berbeza), disebalik tersirat, tersurat gagah bermain di layar minda.  Yes......... kini aku tahu berat hati itu juga satu rase, rase beban dan terbeban.Dup dap dup dap...... rase getar yg menyakitkan.... rase sayu yg membebankan....

"Ajarkan aku erti sabar ya Robb, ajarkan aku erti redho ya Robb,
ajarkan aku erti ikhlas ya Robb..."

bile kite percaya pada takdir, dengan izinNya kite akan belajar erti redha dan ikhlas (semoga diperkenankan). 


***bersambung......





No comments:

Post a Comment